9001210012 |
Gestió positiva dels conflictes |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/10/2018 - 18/1/2019 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El conflicte el trobem a la feina, a l'escola, en l'àmbit personal i per tot arreu. En aquest curs treballarem com millorar les respostes positives que podem donar el professorat als companys/es, a l'alumnat, a les famílies i a la resta de persones que formen la comunitat educativa per millorar la convivència i el nostre benestar.
|
| |
Objectius |
Conèixer els elements dels conflictes necessaris per poder-los analitzar.
Identificar les nostres emocions i les dels altres per facilitar la gestió positiva del conflicte.
Reconèixer els tipus de conflictes habituals que es donen en els centres i analitzar les possibles respostes: conductes disruptives, agressions, manques de respecte, etc.
Desenvolupar estratègies de gestió de l’aula.
Conèixer tècniques de gestió positiva del conflicte.
Conèixer la mediació com una possible resposta.
|
| |
Continguts |
Concepte i elements del conflicte.
Persones, fets, context i voluntat d’acord.
Tipus de posició i resposta als conflictes.
Estudi de casos freqüents: les causes i les possibles respostes.
Competències necessàries per gestionar els conflictes.
Comunicatives, verbals i no verbals.
Socials.
Emocionals.
Tècniques de gestió.
|
| |
Avaluació |
Els criteris per definir l’aprofitament se centraran en la participació als diferents fòrums, reflexió, producció i aplicació a l’aula o al centre dels continguts treballats.
|
| |
Requisits de certificació |
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|